PoÚtStŠtPiSoNe
Loading backend data

Dean's message

Túžba meniť svet k lepšiemu je v každom z nás. Stavebníctvo je jednou z možností, ako tento sen naplniť. Stavba je komplexné dielo nielen z pohľadu architektúry, konštrukčných systémov, ale vnímame ju ako podnikateľský projekt. Je potrebné ju naplánovať, realizovať, predať a nájsť vhodný spôsob užívania. Príď k nám študovať a toto všetko ťa naučíme. Postav si s nami svoju úspešnú budúcnosť!

Teória a navrhovanie inžinierskych stavieb

Display portlet menu

Teória a navrhovanie inžinierskych stavieb

Charakteristika študijného programu

Študijný program Teória a navrhovanie inžinierskych stavieb (ŠP NKDS), tretí stupeň štúdia, je zameraný na získanie nových vedeckých poznatkov vedúcich k porozumeniu odboru štúdia. Absolvent ŠP TNIS si osvojí vedecké metódy teórie a navrhovania inžinierskych konštrukcií a dopravných stavieb, ako aj nosných konštrukcií pozemných stavieb na základe získaného poznania súčasného stavu riešenia problematiky u nás i v zahraničí, s dôrazom na ich skutočné materiálové vlastnosti a pružnoplastické pôsobenie, environmentálne aspekty a ekonomickú efektívnosť. Absolvent študijného program prispieva k technickému rozvoju a spoločenskému pokroku či už vo vedeckom výskume, alebo v profesionálnej praxi.

Profil absolventa - ciele vzdelávania

Absolvent tretieho stupňa vysokoškolského vzdelania v študijnom programe teória a navrhovanie inžinierskych stavieb (ŠP TNIS) získa nové vedecké poznatky vedúce k porozumeniu odboru štúdia. Osvojí si vedecké metódy teórie a navrhovania inžinierskych konštrukcií a dopravných stavieb, ako aj nosných konštrukcií pozemných stavieb na základe získaného poznania súčasného stavu riešenia problematiky u nás i v zahraničí, s dôrazom na ich skutočné materiálové vlastnosti a pružnoplastické pôsobenie, environmentálne aspekty a ekonomickú efektívnosť. Absolvent nadobudne schopnosť jasne formulovať vedecký problém, predmet a cieľ výskumu i vývoja v oblasti inžinierskych konštrukcií a dopravných stavieb i pozemných stavieb a riešiť naformulovaný problém s uvedomovaním si spoločenských, etických, právnych a ekonomických súvislostí vedeckej práce. Súčasťou jeho vedomostí sú aj experimentálne metódy výskumu, ovláda a vie pripraviť a uskutočniť vedecký experiment v laboratóriu aj in situ a pozná metódy vyhodnocovania získaných experimentálnych výsledkov. Absolvent je schopný jasne formulovať prínos výstupov z výskumu pre rozvoj vedného odboru, študijného odboru a pre stavebnú prax.

Výstupy vzdelávania

Teoretické vedomosti
Absolvent študijného programu preukáže hlboké systematické porozumenie teoretických poznatkov z prírodovedných a špeciálnych technických disciplín zameraných na zvolenú vedeckú orientáciu. Osvojí si zručnosti a metódy vedeckého výskumu, vedecky báda s cieľom prispieť vlastným prínosom:

  • k rozvoju analýzy, navrhovania, posudzovania, diagnostiky a rekonštrukcií nosných konštrukcií stavieb rôzneho druhu a účelu, vrátane ich zakladania v skutočných geologických podmienkach,
  • k rozvoju dopravného plánovania, projektovania, výstavby a rekonštrukcií pozemných komunikácií a letísk, modernizácie železníc a dopravného inžinierstva,
  • k rozvoju navrhovania a rekonštrukcie geotechnických stavieb.


Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
Absolvent študijného programu:

  • získa vedecké znalosti matematicko-fyzikálneho charakteru,
  • osvojí si metódy a zásady vedeckej práce, dokáže vedecky formulovať a nachádzať riešenia problémov,
  • uvedomuje si a zohľadňuje etické a spoločenské stránky vedeckej práce, technické a environmentálne aspekty nových materiálov a technológií, ako aj väzbu výskum – vývoj – výroba – použitie – recyklácia,
  • je schopný samostatne riešiť výskumné problémy, spolupracovať so zahraničím a využívať svetovú odbornú literatúru,
  • dokáže výsledky svojej vedeckej práce prezentovať ústnou aj písomnou formou a novými elektronickými prostriedkami,
  • prispieva k technickému rozvoju a spoločenskému pokroku či už vo vedeckom výskume, alebo v profesionálnej praxi.

Uplatnenie absolventa

  • Vedecký pracovník
  • Vysokoškolský učiteľ
  • Výskumný pracovník
  • Vývojovo-technický pracovník
  • Špecialista vo vybraných oblastiach stavebníctva