MonTueWedThuFriSatSun
Loading backend data

Dean’s Message

Construction is a timeless and promising field that offers many job opportunities at home and abroad. Apply to study with us. You won't just sit in a desk and listen to lectures. You'll get involved in a variety of laboratory exercises, experimental tests, specific projects, excursions and internships. You will be connected with practice, where you will verify your theoretical knowledge. You will learn how to use the latest tools and methods to design and assess construction works. We will create a space for your professional growth. Extend the group of professionals in the construction industry!

Teória a navrhovanie inžinierskych stavieb

Display portlet menu

Teória a navrhovanie inžinierskych stavieb

Charakteristika študijného programu

Študijný program Teória a navrhovanie inžinierskych stavieb (ŠP NKDS), tretí stupeň štúdia, je zameraný na získanie nových vedeckých poznatkov vedúcich k porozumeniu odboru štúdia. Absolvent ŠP TNIS si osvojí vedecké metódy teórie a navrhovania inžinierskych konštrukcií a dopravných stavieb, ako aj nosných konštrukcií pozemných stavieb na základe získaného poznania súčasného stavu riešenia problematiky u nás i v zahraničí, s dôrazom na ich skutočné materiálové vlastnosti a pružnoplastické pôsobenie, environmentálne aspekty a ekonomickú efektívnosť. Absolvent študijného program prispieva k technickému rozvoju a spoločenskému pokroku či už vo vedeckom výskume, alebo v profesionálnej praxi.

Profil absolventa - ciele vzdelávania

Absolvent tretieho stupňa vysokoškolského vzdelania v študijnom programe teória a navrhovanie inžinierskych stavieb (ŠP TNIS) získa nové vedecké poznatky vedúce k porozumeniu odboru štúdia. Osvojí si vedecké metódy teórie a navrhovania inžinierskych konštrukcií a dopravných stavieb, ako aj nosných konštrukcií pozemných stavieb na základe získaného poznania súčasného stavu riešenia problematiky u nás i v zahraničí, s dôrazom na ich skutočné materiálové vlastnosti a pružnoplastické pôsobenie, environmentálne aspekty a ekonomickú efektívnosť. Absolvent nadobudne schopnosť jasne formulovať vedecký problém, predmet a cieľ výskumu i vývoja v oblasti inžinierskych konštrukcií a dopravných stavieb i pozemných stavieb a riešiť naformulovaný problém s uvedomovaním si spoločenských, etických, právnych a ekonomických súvislostí vedeckej práce. Súčasťou jeho vedomostí sú aj experimentálne metódy výskumu, ovláda a vie pripraviť a uskutočniť vedecký experiment v laboratóriu aj in situ a pozná metódy vyhodnocovania získaných experimentálnych výsledkov. Absolvent je schopný jasne formulovať prínos výstupov z výskumu pre rozvoj vedného odboru, študijného odboru a pre stavebnú prax.

Výstupy vzdelávania

Teoretické vedomosti
Absolvent študijného programu preukáže hlboké systematické porozumenie teoretických poznatkov z prírodovedných a špeciálnych technických disciplín zameraných na zvolenú vedeckú orientáciu. Osvojí si zručnosti a metódy vedeckého výskumu, vedecky báda s cieľom prispieť vlastným prínosom:

  • k rozvoju analýzy, navrhovania, posudzovania, diagnostiky a rekonštrukcií nosných konštrukcií stavieb rôzneho druhu a účelu, vrátane ich zakladania v skutočných geologických podmienkach,
  • k rozvoju dopravného plánovania, projektovania, výstavby a rekonštrukcií pozemných komunikácií a letísk, modernizácie železníc a dopravného inžinierstva,
  • k rozvoju navrhovania a rekonštrukcie geotechnických stavieb.


Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
Absolvent študijného programu:

  • získa vedecké znalosti matematicko-fyzikálneho charakteru,
  • osvojí si metódy a zásady vedeckej práce, dokáže vedecky formulovať a nachádzať riešenia problémov,
  • uvedomuje si a zohľadňuje etické a spoločenské stránky vedeckej práce, technické a environmentálne aspekty nových materiálov a technológií, ako aj väzbu výskum – vývoj – výroba – použitie – recyklácia,
  • je schopný samostatne riešiť výskumné problémy, spolupracovať so zahraničím a využívať svetovú odbornú literatúru,
  • dokáže výsledky svojej vedeckej práce prezentovať ústnou aj písomnou formou a novými elektronickými prostriedkami,
  • prispieva k technickému rozvoju a spoločenskému pokroku či už vo vedeckom výskume, alebo v profesionálnej praxi.

Uplatnenie absolventa

  • Vedecký pracovník
  • Vysokoškolský učiteľ
  • Výskumný pracovník
  • Vývojovo-technický pracovník
  • Špecialista vo vybraných oblastiach stavebníctva