PoÚtStŠtPiSoNe
Loading backend data

Dean's message

Túžba meniť svet k lepšiemu je v každom z nás. Stavebníctvo je jednou z možností, ako tento sen naplniť. Stavba je komplexné dielo nielen z pohľadu architektúry, konštrukčných systémov, ale vnímame ju ako podnikateľský projekt. Je potrebné ju naplánovať, realizovať, predať a nájsť vhodný spôsob užívania. Príď k nám študovať a toto všetko ťa naučíme. Postav si s nami svoju úspešnú budúcnosť!

Teória tvorby budov a prostredia

Display portlet menu

Teória tvorby budov a prostredia

Charakteristika študijného programu

Program sa zameriava na získanie vedomostí z oblasti vedeckých metód teórie a tvorby konštrukcií pozemných stavieb a technických zariadení budov na základe získaného podrobného prehľadu o súčasnom stave riešenia problematiky u nás i v zahraničí, s dôrazom na ich environmentálne aspekty a ekonomickú efektívnosť. Dôraz sa kladie na to, aby absolvent získal schopnosť  jasne formulovať vedecký problém, predmet a cieľ výskumu i vývoja v oblasti konštrukčnej tvorby budov a tvorby prostredia budov a riešiť naformulovaný problém s uvedomovaním si spoločenských, etických, právnych a ekonomických súvislostí vedeckej práce. Súčasťou jeho vedomostí je aj vedecký experiment - výpočtový, laboratórny aj experiment in situ a metódy jeho vyhodnotenia. Absolvent je schopný jasne formulovať prínos výstupov z výskumu pre rozvoj vedného odboru, študijného odboru a pre stavebnú prax, chápať a riešiť problémy stavebníctva na regionálnej aj medzinárodnej úrovni.

Profil absolventa - ciele vzdelávania

Absolvent programu preukáže systematické porozumenie a osvojenie si vedeckých metód teórie a tvorby konštrukcií pozemných stavieb  a technických zariadení budov na základe získaného podrobného prehľadu o súčasnom stave riešenia problematiky u nás i v zahraničí, s dôrazom na ich environmentálne aspekty a ekonomickú efektívnosť. Preukáže schopnosť jasne formulovať vedecký problém, predmet a cieľ výskumu i vývoja v oblasti konštrukčnej tvorby budov a tvorby prostredia budov a riešiť naformulovaný problém s uvedomovaním si spoločenských, etických, právnych a ekonomických súvislostí vedeckej práce. Súčasťou jeho vedomostí je kritická analýza a syntéza nových a zložitých konceptov, ktorej obsahom je aj vedecký experiment – výpočtový, laboratórny aj experiment in situ a metódy jeho vyhodnotenia. Absolvent je schopný jasne formulovať svoj prínos k rozšíreniu hraníc vedeckého poznania, prostredníctvom výstupov z výskumu pre rozvoj vedného odboru, študijného odboru a pre stavebnú prax.

Výstupy vzdelávania

Teoretické vedomosti
Absolvent študijného programu III. stupňa:

  • preukáže  získané prehĺbené teoretické poznatky z prírodovedných disciplín zamerané na vedeckú prípravu,
  • osvojí si zručnosti a metódy vedeckého výskumu a schopnosť koncipovať a realizovať vlastné teoreticko-experimentálne zdôvodnené originálne riešenia technických problémov v architektúre budov,
  • preukáže systémové znalosti v oblasti vedeckého problému, je schopný kritickej analýzy, hodnotenia a syntézy nových konceptov a hmotné výstupy svojho bádania zavádza do stavebno-architektonickej a projektovej praxe,
  • vedecky prispieva pôvodným výskumom do oblasti navrhovania, posudzovania, diagnostiky a obnovy budov, tvorby, predikcie a posudzovania prostredia budov a do oblasti navrhovania a posudzovania sústav techniky prostredia.

Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
Absolvent študijného programu III. stupňa:

  • preukáže systematické porozumenie vedeckých znalostí prírodovedného charakteru,
  • osvojí si zásady a metódy vedeckej práce, etické a spoločenské stránky vedeckej práce a právne a environmentálne aspekty nových vývojových produktov – architektonických prvkov, systémov a sústav,
  • preukáže schopnosť vnímať vnútorné väzby výskum – vývoj – výroba – použitie – recyklácia,
  • preukáže vedeckú integritu uvedomením si spoločenských, etických a právnych súvislostí vedeckej práce,
  • prispeje k rozšíreniu hraníc vedeckého poznania v predmetnej oblasti prostredníctvom publikovania súboru prác, konfrontovaných s názormi širokej národnej aj medzinárodnej odbornej a vedeckej komunity,
  • dokáže aktívne využívať medzinárodné vedecké zdroje a je schopný komunikácie a kooperovať s domácimi a zahraničnými odborníkmi,
  • je schopný vo svojom ďalšom akademickom alebo profesionálnom vývoji podporovať a rozvíjať technický a spoločenský pokrok.

Uplatnenie absolventa

  • Odborný asistent vysokej školy
  • Špecialista v stavebno-technologickom výskume a vývoji
  • Docent
  • Vedecko výskumný pracovník
  • Stavebný špecialista výstavby budov
  • Riadiaci pracovník (manažér) výskumu a vývoja
  • Riaditeľ organizačnej jednotky (závodu, divízie) v stavebníctve