MonTueWedThuFriSatSun
Loading backend data

Dean’s Message

Construction is a timeless and promising field that offers many job opportunities at home and abroad. Apply to study with us. You won't just sit in a desk and listen to lectures. You'll get involved in a variety of laboratory exercises, experimental tests, specific projects, excursions and internships. You will be connected with practice, where you will verify your theoretical knowledge. You will learn how to use the latest tools and methods to design and assess construction works. We will create a space for your professional growth. Extend the group of professionals in the construction industry!

Teória tvorby budov a prostredia

Display portlet menu

Teória tvorby budov a prostredia

Charakteristika študijného programu

Program sa zameriava na získanie vedomostí z oblasti vedeckých metód teórie a tvorby konštrukcií pozemných stavieb a technických zariadení budov na základe získaného podrobného prehľadu o súčasnom stave riešenia problematiky u nás i v zahraničí, s dôrazom na ich environmentálne aspekty a ekonomickú efektívnosť. Dôraz sa kladie na to, aby absolvent získal schopnosť  jasne formulovať vedecký problém, predmet a cieľ výskumu i vývoja v oblasti konštrukčnej tvorby budov a tvorby prostredia budov a riešiť naformulovaný problém s uvedomovaním si spoločenských, etických, právnych a ekonomických súvislostí vedeckej práce. Súčasťou jeho vedomostí je aj vedecký experiment - výpočtový, laboratórny aj experiment in situ a metódy jeho vyhodnotenia. Absolvent je schopný jasne formulovať prínos výstupov z výskumu pre rozvoj vedného odboru, študijného odboru a pre stavebnú prax, chápať a riešiť problémy stavebníctva na regionálnej aj medzinárodnej úrovni.

Profil absolventa - ciele vzdelávania

Absolvent programu preukáže systematické porozumenie a osvojenie si vedeckých metód teórie a tvorby konštrukcií pozemných stavieb  a technických zariadení budov na základe získaného podrobného prehľadu o súčasnom stave riešenia problematiky u nás i v zahraničí, s dôrazom na ich environmentálne aspekty a ekonomickú efektívnosť. Preukáže schopnosť jasne formulovať vedecký problém, predmet a cieľ výskumu i vývoja v oblasti konštrukčnej tvorby budov a tvorby prostredia budov a riešiť naformulovaný problém s uvedomovaním si spoločenských, etických, právnych a ekonomických súvislostí vedeckej práce. Súčasťou jeho vedomostí je kritická analýza a syntéza nových a zložitých konceptov, ktorej obsahom je aj vedecký experiment – výpočtový, laboratórny aj experiment in situ a metódy jeho vyhodnotenia. Absolvent je schopný jasne formulovať svoj prínos k rozšíreniu hraníc vedeckého poznania, prostredníctvom výstupov z výskumu pre rozvoj vedného odboru, študijného odboru a pre stavebnú prax.

Výstupy vzdelávania

Teoretické vedomosti
Absolvent študijného programu III. stupňa:

  • preukáže  získané prehĺbené teoretické poznatky z prírodovedných disciplín zamerané na vedeckú prípravu,
  • osvojí si zručnosti a metódy vedeckého výskumu a schopnosť koncipovať a realizovať vlastné teoreticko-experimentálne zdôvodnené originálne riešenia technických problémov v architektúre budov,
  • preukáže systémové znalosti v oblasti vedeckého problému, je schopný kritickej analýzy, hodnotenia a syntézy nových konceptov a hmotné výstupy svojho bádania zavádza do stavebno-architektonickej a projektovej praxe,
  • vedecky prispieva pôvodným výskumom do oblasti navrhovania, posudzovania, diagnostiky a obnovy budov, tvorby, predikcie a posudzovania prostredia budov a do oblasti navrhovania a posudzovania sústav techniky prostredia.

Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
Absolvent študijného programu III. stupňa:

  • preukáže systematické porozumenie vedeckých znalostí prírodovedného charakteru,
  • osvojí si zásady a metódy vedeckej práce, etické a spoločenské stránky vedeckej práce a právne a environmentálne aspekty nových vývojových produktov – architektonických prvkov, systémov a sústav,
  • preukáže schopnosť vnímať vnútorné väzby výskum – vývoj – výroba – použitie – recyklácia,
  • preukáže vedeckú integritu uvedomením si spoločenských, etických a právnych súvislostí vedeckej práce,
  • prispeje k rozšíreniu hraníc vedeckého poznania v predmetnej oblasti prostredníctvom publikovania súboru prác, konfrontovaných s názormi širokej národnej aj medzinárodnej odbornej a vedeckej komunity,
  • dokáže aktívne využívať medzinárodné vedecké zdroje a je schopný komunikácie a kooperovať s domácimi a zahraničnými odborníkmi,
  • je schopný vo svojom ďalšom akademickom alebo profesionálnom vývoji podporovať a rozvíjať technický a spoločenský pokrok.

Uplatnenie absolventa

  • Odborný asistent vysokej školy
  • Špecialista v stavebno-technologickom výskume a vývoji
  • Docent
  • Vedecko výskumný pracovník
  • Stavebný špecialista výstavby budov
  • Riadiaci pracovník (manažér) výskumu a vývoja
  • Riaditeľ organizačnej jednotky (závodu, divízie) v stavebníctve